۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

تویتر چه کمکی به برنامه ریزی سفر شما می تواند بکند؟


تویتر چه کمکی به برنامه ریزی سفر شما می تواند بکند؟


احتمالا تا به حال نام تویتر (www.twitter.com)  را شنیده اید. چون این مقاله را می خوانید پس فارسی بلدید و با مسائل روز ایران هم آشنایید و البته نقشی که تویتر در آن بازی نموده است. اما تویتر کارهای دیگر نیز می تواند بکند.

این ابزار ساده اینترنتی به هر کس امکان می دهد تا سخن خود را با کمک 140 حرف بیان کند.
برای سفر چکار می تواند بکند؟

روش کار خیلی ساده است. درست مانند آن است که سر خود را از پنجره  آپارتمان بیرون بیاورید و پرسش هایتان در مورد مقصد سفر را از آن داد بزنید و ناگهان خبره ترین کارشناسان سفر پای پنجره جمع شوند و به سوال های شما پاسخ دهند.

نکته مهم در نحوه استفاده شما از تویتر و  تهیه فهرست صحیح دنبال کنندگان تان (Followers) است. به موارد زیر توجه کنید:
1.      قبل از مسافرت با مردم مقصد سفر خود ارتباط برقرار نمایید. در این راه ابزار جستجوی  تویتر، http://Search.twitter.com به کمک شما می آید. برای جستجوی مناسب عملگر هایی در این ابزار جاسازی شده اند. برای مثال :با جستجوی این عبارت  near:Baku within:5mi ، افرادی که در شهر باکو و تا فاصله 5 مایلی این شهر زندگی می کنند را برای شما پیدا خواهد کرد.
2.      اگر زیاد مسافرت می کنید یا قصد دارید در طول سفر خود از چندین کشور بازدید نمایید، به برنامه های جانبی دیگری همچون، tweetdeck یا Hootsuite نیاز خواهید داشت. اگر با لپ تاپ سفر نمی کنید در این صورت همان فهرست های تویتر کافی اند. در هر حال، با زیاد شدن دنبال کنندگان تان نیازمند منظم کردن فهرست آنها هستید تا در مواقع مورد نیاز از آخرین تویت های شان خبردار شوید. برای مثال دوستان آفریقای جنوبی خود را در یک گروه قرار دهید و هم دانشکده ای ها را در گروه دیگر.
3.      بهترین راه برای شروع یک مکالمه آن است که سوال خود را بپرسید. اگر پاسخ مناسب دریافت نکردید سوال تان را دقیق تر بپرسید. شاید خوب باشد که از دیگران بخواهید کمک تان کنند. مثلا "آیا کسی را می شناسید که در مورد سفر به عمان اطلاعاتی داشته باشد؟" و البته Retweet را هم فراموش نکنید. با این روش تویت های شما توسط دیگران منتشر می شوند و بد نیست در این مواقع از دوستان تویتری خود بخواهید که سوال شما را Retweet نمایند.
4.      بهترین قیمت ها را در تویتر بیابید. صنعت توریسم کم کم به اهمیت قدرت خرید جامعه تویتر پی برده، از مزایای آن بهره می برد. با جستجو در تویتر از بهترین قیمت ها با خبر شوید. همچنین با دنبال کردن خط هوائی یا آژانس مسافرتی مورد علاقه خود در تویتر حتی ممکن است قیمت هایی پیدا کنید که در گوگل پیدا نمی شوند.
5.      آنلاین را به آفلاین تبدیل نمایید. در دنیای تویتر واژه جدیدی به نام Tweetup شکل گرفته است. Tweetup ها کسانی هستند که در تویتر قرار می گذارند و برای وقت گذرانی و شاید نوشیدن و گپ زدن، دور هم جمع می شوند. این راه خوبی برای یافتن هم سفر چه در وطن و چه در مقصد است. می توانید موقع سفر به دنبال tweetup های نزدیک خود گشته یا خودتان یکی آغاز نمایید. فقط یادتان باشد جائی را انتخاب نمایید که با نوشیدنی خوب از همه پذیرائی کرده و اینترنت wifi خوب به مشتریان خود ارائه می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر